We wcześniejszych wpisach prezentowaliśmy rozmaite kwestie jakie odnoszą się do wyboru najlepszego projektu domu, jednak by mieć w czymś wybierać, najpierw należy pójść do któregoś biura projektowego. Najlepiej więc, aby nie było to pierwsze lepsze, bądź pierwsze znalezione w internecie. Oto parę spraw, które należy rozważyć podczas wybierania biura architektonicznego albo projektanta. Poszukując odpowiedniej firmy czy osoby, z początku polecamy przejrzeć strony internetowe wspomnianych ekspertów. Już to jest w stanie nam sporo powiedzieć. Jednakże wyjątkowym źródłem wiedzy są dopiero grupy dyskusyjne, gdzie dowiadujemy się czy rekomendacje umieszczane na ulotkach są zgodne z rzeczywistością. Ludzie, którzy już korzystali  z oferty wybranego biura mogą powiedzieć, w jaki sposób wyglądała współpraca, czy pojawiły się dodatkowe koszty i jaki ostatecznie był efekt zastosowania projektu. Biuro, jakie wygląda na szczególnie interesujące, dobrze jest przed zamówieniem projektu odwiedzić. Możemy wówczas poprosić o możliwość zobaczenia pozostałych realizacji biura.

Ogólne wrażenie po wizycie również może sporo nam uświadomić o tym, czego możemy oczekiwać po danym projektancie.

Na pewno nie warto kierować się przy wybieraniu biura reklamą, lub krótką notką na internetowej witrynie. To nie wskaże nam, czy wizualziacja projektanta zgodzi się z naszą, albo jak duże jest doświadczenie projektanta.

Na ulotkach i na stronach projektanci ukazują się w jak najlepszym świetle, a prawdziwa sytuacja widoczna jest dopiero w czasie bezpośredniej rozmowy.

Najgorzej, kiedy już po ukończeniu zlecenia,  jesteśmy niezadowoleni z efektu. Dlatego żeby uniknąć takich spraw, decyzję dotyczącą biura należy podejmować nie spiesząc się, kierując się spokojną kalkulacją zamiast emocjami, wywołanymi przykładowo wizją pięknych projektów w galerii danego biura.

Nie warto też kierować się stereotypowymi poglądami, nieraz okazuje się, że słabiej obsłuży nas większe i znane biuro, niż projektant – wolny strzelec, jaki stosunkowo niedługo funkcjonuje na rynku..