Większa połowa z nas przynajmniej jeden raz w życiu usiłowała stracić zbędne kilogramy. Niestety nie jest to takie lekkie. Łatwiej przytyć niż zgubić. Odchudzając się stosujemy przeróżne triki oraz sposoby. Niektórzy typują tabletki na odchudzanie, drudzy specjalistyczne dodatki żeby nie odczuwać apetytu a jeszcze inni bez ogródek ograniczają porcję pobieranych kalorii. Każda z tych metod jest idealna pod warunkiem, iż jesteśmy konsekwentni i zorganizowani. Najlżejodchudza się na początku. Wtedy to dostrzegamy największe efekty swojej aktywności.

Początkowo kilogramy uciekają szybko.

Zadowala nas to i posiadamy następną wielką argumentację by wytrwać przy swojej diecie jak i też zamierzeniu. Później rozpoczyna się czas, kiedy kilogramy już tak prędko nie spadają. Akurat w tym czasie najwięcej ludzi rozpoczyna rezygnować z dotychczasowych zamiarów. Brak spadku wagi skutkuje nieobecnością pobudki do dalszych działań.

Szkoda że ten okres również powinno się przetrwać, wpajając sobie w głowę, że czynimy to dla siebie a wynik ostateczny to będzie to, czego chcemy.

Ciągle, gdy oczekujemy stracić kilka kilogramów pamiętajmy, że wykonujemy to dla siebie. Nie używajmy purystycznych diet, ograniczeń itd. Najlepiej wagę tracić systematycznie dążąc do celu. Ekspresowe odchudzanie zazwyczaj nie daje spodziewanych rezultatów, gdyż zgubione kilogramy powracają z wzmożoną energią. Taki wynik nazywamy efektem jojo. Doskonałym sprzymierzeńcem diety i odchudzania jest ruch fizyczny. Nie rozchodzi się tu nawet o wysilanie się i wygórowane treningi fizyczne.

Wówczas gdy nie mamy sprawności doskonały najpierw będzie nawet spacer. .